Ekonomi

MTA, trafik sıkışıklığı fiyatlandırmasının duraklaması nedeniyle sermaye projelerinde kesinti istiyor

New York Metropolitan Ulaşım Otoritesi (MTA), Vali Kathy Hochul’un Manhattan’daki trafik sıkışıklığı fiyatlandırma girişimini süresiz olarak durdurma kararının ardından aktif olarak sermaye projelerini azaltmaya çalışıyor ve federal hibelerle ilgili endişelerini dile getiriyor. MTA Başkanı ve CEO’su Janno Lieber Pazartesi günü yaptığı açıklamada, 30 Haziran’da başlaması planlanan Manhattan’ın merkezi iş bölgesine giren sürücüler için planlanan geçiş ücretlerinin askıya alınması ışığında kurumun sermaye programını küçültmek için kapsamlı bir inceleme yürüttüğünü duyurdu.

Lieber, hizmet seviyelerinin korunmasının önemini vurguladı ve herhangi bir hizmet azaltımını önlemeye niyetli olduğunu belirtti. Bir basın toplantısı sırasında “Hizmeti azaltmak zorunda kalmamak için canla başla mücadele edeceğiz” dedi. MTA, finansman garantisi olmadan hiçbir sözleşmenin yapılmamasını sağlamak için sermaye programını yeniden değerlendirme sürecindedir.

Amerika Birleşik Devletleri’nde bir ilk olacak olan trafik sıkışıklığı fiyatlandırma programı, Manhattan’da 60. Cadde’nin güneyinde seyreden araçlar için gündüz saatlerinde 15 dolarlık bir geçiş ücreti öneriyordu. Girişim trafiği %17 oranında azaltmayı, hava kalitesini artırmayı ve transit kullanımını %1 ila %2 oranında artırmayı hedefliyordu. Ayrıca yıllık 1 milyar ila 1,5 milyar dolar arasında gelir elde edilmesi ve toplu taşıma sisteminde yapılacak iyileştirmeler için 15 milyar dolarlık borç finansmanının desteklenmesi bekleniyordu.

Pazartesi günü gazetecilere konuşan Vali Hochul, MTA’nın projeleri için alternatif finansman kaynakları bulma konusundaki kararlılığını dile getirdi. Duraklamanın nedenleri olarak da mevcut yüksek enflasyon oranlarına ve ek ücretler nedeniyle işe gidip gelenlerin ve turistlerin caydırılmasından duyduğu endişeye atıfta bulundu.

Sıkışıklık fiyatlandırma planı, toplu taşıma iyileştirmelerini finanse etmek ve Amerika Birleşik Devletleri’nin en sıkışık şehri olarak kabul edilen New York’taki yoğun trafiği yönetmek amacıyla 2019 yılında eyalet kanun koyucuları tarafından onaylanmıştı. Uygulama başlangıçta 2021 yılı için öngörülmüştü, ancak Trump yönetimi altındaki federal hükümet tarafından herhangi bir adım atılmadı.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

haber-karaburun.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Güzelyurt Escort
İnönü Escort
Ardıçlı Escort
Çınardere Escort
Baklalı Escort
Gökmaşlı Escort
Turgut Reis Escort
Zübeyde Hanım Escort
Feyzullah Escort
Seyyid Ömer Escort
Yeni Çamlıca Escort
Alibey Escort
Danamandıra Escort
Kuzguncuk Escort
Fetihtepe Escort
Göksu Escort
Altınşehir Escort
Küçük Kılıçlı Escort
İnönü Escort
Namık Kemal Escort
Yayalar Escort
Atakent Escort
Terkos Escort
Çınardere Escort
Yeni Escort
Rüstempaşa Escort
Kemalpaşa Escort
Ağaçlı Escort
Sultan Selim Escort
Büyükçekmece Escort
Elmalıkent Escort
Kumköy Escort
Hekimbaşı Escort
Alibeyköy Escort
Yeşilova Escort
Orhantepe Escort
Pazariçi Escort
Maltepe Escort
Kaynarca Escort
İstasyon Escort
Ferahevler Escort
Kadıköy Escort
Paşaköy Escort
Küçükçekmece Escort